Thursday 25 November 2010

TEA TREE CREAM - PENYELESAIAN MASALAH KULIT

   Menurut sejarah, orang yang menjumpai dan menamakan tumbuhan ini sebagai pokok teh ialah Kapten Cook dan kumpulannya semasa Perang Dunia Pertama kerana pokok ini digunakan sebagai antiseptik yang kuat untuk menghapuskan bakteria, virus dan kulat serta menguatkan sistem imun tubuh semasa peperangan. Pokok ini banyak terdapat di Australia dan dikenali sebagai Melaleuca alternifolia.

   Pokok ini adalah serbaguna dan mudah tumbuh di kawassan paya dan matang sebelum mencapai usia setahun. Daunnya berbentuk halus seperti lembing dan tersusun secara belingkar di sepanjang ranting dan di bahagian bawah daun terdapat dua barisan bintik kecil sel minyak tersusun dari pangkal ke hujung daun. Kulit pokoknya pula seakan kertas dan boleh disiat menjadi kepingan dengan mudah. Daun pokok tea ini melalui beberapa proses penyulingan untuk mendapatkan minyaknya yang berwarna kekuningan sebelum diadun untuk dijadikan produk-produk yang lain. Bahan minyak pokok tea ini adalah bahan semulajadi dan selamat digunakan.

   Kulit kita adalah organ yang terbesar dan mudah terdedah kepada bahan toksin yang akan meresap ke dalam badan melaui liang-liang roma. Kulit juga mudah terkena berbagai jenis penyakit kulit seperti kudis dan panau. 

   Minyak pokok ini adalah ubat semulajadi yang sangat baik untuk ratusan jenis bakteria dan kulat penyakit kulit. Seperti jerawat, bisul, kulit berminyak, lepuh, kesan terbakar, terbakar matahari, kutu air, kutil, gigitan serangga, ruam, kelemumur, luka kecil dan kerengsangan. Krim ini juga sesuai untuk penyakit mulut seperti jangkitan mulut dan tekak. Ia juga sangat berkesan untuk melawan jangkitan penyakit yang gagal di rawat oleh antibiotik lain.
   Kajian juga menunjukkan minyak ini boleh mengatasi masalah pernafasan seperti sakit tekak, batuk dan penyakit merbahaya seperti asma, jantung dan brongkitis serta memperkuatkan sistem imun badan.   

   Kajian yang dijalankan di Australia menunjukkan minyak pokok tea ini adalah pembunuh terbaik untuk menghapuskan bakteria sekaligus ia menjadi produk antiseptik, antibakteria dan antifungus sangat berkesan dan cepat.

   DXN Marketing mengeluarkan Krim Tea Tree ( Tea Tree Cream ) yang sangat berkesan untuk digunakan di bahagian kulit anggota badan yang bermasalah. Dapatkan maklumat dan produk ini dari kami untiuk kegunaan seisi keluarga.

Harga RM 16.50
Kandungan: 30 gm

No comments: