Tuesday 5 January 2010

MENGAPA KITA SAKIT ?

Kita berada di dalam dunia yang serba moden serta serba canggih dan kita banyak menghabiskan masa dengan tugasan kerjaya kita untuk memenuhi tuntutan ekonomi keluarga. Kadangkala kita berkerja dalam jangka masa yang panjang dan terpaksa mengabaikan rutin makan kita dengan hanya memakan apa sahaja yang boleh menyenyangkan. Masa untuk rehat terpaksa diabaikan. Kita juga tidak selalu bersenam seperti yang disarankan kerana kesuntukan masa. Persaingan dari berbagai sudut seperti beban kerja, masalah kewangan dan sebagainya menyebabkan kita menghadapi tekanan ( stress) yang tinggi.


SEBAHAGIAN BESAR MASALAH KESIHATAN BERPUNCA DARI TOKSIN ( BAHAN KIMIA ) DAN BADAN YANG TIDAK SEIMBANG.


TOKSIN:


Setiap kali kita makan, kita mungkin memakan makanan dan minuman yang tidak asli. Kebanyakan bahan makanan samada sayuran atau binatang ternakan mengandungi bahan-bahan seperti baja kimia, racun serangga dan hormon penggalak tumbesaran di samping bahan perasa, pewarna, bahan pengawet tiruan yang banyak di pasaran manakala keadaan air dan udara di persekitaran kita banyak yang tercemar. Ini menyebabkan setiap makanan, minuman dan udara yang kita sedut mengandungi bahan toksin. Waktu tidur yang tidak terancang serta tekanan (stress) menyebabkan toksin ini berkumpul di dalam badan kita. Toksin ini tidak boleh keluar sekiranya kita tidak melakukan senaman harian. Untuk itu kita memerlukan sesuatu yang boleh menyingkirkan toksin dari badan kita.


SISTEM BADAN TIDAK SEIMBANG


Ada kalanya kita mudah merasa letih, lesu dan mengantuk. Ini merupakan tanda atau amaran bahawa sel tubuh badan kita berada dalam keadaan tidak seimbang. Keadaan sel badan yang tidak seimbang ini disebabkan oleh kekurangan makanan berkhasiat seperti carbohidrat, protin, enzim, vitamin, lemak baik dan serat. Ia akan memberi kesan kepada tisu, organ dan sistem badan kita. Di samping itu, tekanan darah tinggi dan diabetes adalah simptom sistem badan yang tidak seimbang. Jika kita mengabaikan tanda amaran ini untuk satu jangka masa panjang, kita akan menghadapi masalah kesihatan yang lebih besar dan rumit. Ketidak seimbangan ini dibahagi kepada 2 bahagian iaitu ketidak seimbangan asid - alkali serta ketidak seimbangan hormon badan.


DXN mengeluarkan makanan untuk kesihatan Reishi Gano (RG ) dan Ganocelium (GL), iaitu sejenis makanan herba semulajadi berasaskan cendawan yang terbukti sangat berkesan untuk mengeluarkan toksin di dalam badan, membaik pulih sel, tisu dan organ badan dan menyeimbangkan sistem badan kita untuk memberikan tahap kesihatan yang terbaik.

1 comment:

Unknown said...

I came to this blog and it helped me to add few new points to my knowledge. Actually, I am trying to learn new thing wherever I find. Impressive written blog and valuable information shared here.เห็ด หลิน จื อ