Wednesday 17 February 2010

BBEE POLLEN: MAKANAN SEMULAJADI MUJARAB

Bee Pollen ialah salah satu makanan paling unik dan mujarab yang dapat diperolehi dari alam semulajadi. Pollen merupakan debunga jantan yang dikumpul oleh lebah-lebah pekerja. Lebah-lebah ini akan menambah nektar atau madu daripada pundi madu mereka ke atas pollen yang akan menukarkannya dari bentuk serbuk yang teramat halus kepada butiran yang mampat atau granul. Kemudian, Bee Pollen ini dibawa balik ke sarang mereka. Lebah-lebah itu akan menambahkan enzim ke atasnya untuk menghalang percambahan dan menukarkannya kepada makanan bagi anak-anak lebah melalui proses metabolisma.


Zat makanan Bee Pollen


Bee Pollen amat kaya dengan Vitamin A, Provitamin A (karotenoid), B kompleks, Vitamin C, Vitamin D, Vitamin E, zat galian (seperti kalsium, zat besi, kalium dan magnesium yang diperlukan untuk fungsi tubuh manusia), asid amino, hormon, enzim, lesitin, karbohidrat dan lemak, serta beberapa jenis antibiotik semulajadi dalam konsentrasi yang agak tinggi.


Faedah-faedah Bee Pollen

  • Peningkat sistem keimunan - Bee Pollen mempunyai keupayaan untuk menghapuskan bahan toksik dan mengeluarkan racun daripada tubuh badan.
  • Sifat mudah-cernanya dalam sistem pencernaan menyebabkannya mudah diserap ke dalam aliran darah dan seterusnya merangsang gerak balas imunologi untuk membantu mereka yang mengalami rasa mual, masalah tidur dan masalah berkaitan sistem kencing dan rektum.

  • Ia membantu meningkatkan kekuatan tenaga dan mempercepatkan kadar pemulihan tubuh.

  • Ia meringankan keletihan mental dan meningkatkan kepekaan.
  • Ia menguatkan sistem pernafasan dan membina sistem pertahanan tubuh kita.
  • Ia membantu individu yang mengalami masalah tekanan darah dan fungsi seksual.
  • Akhir sekali, ia membantu mengurangkan berat badan dengan cara menaikkan kadar pembakaran kalori dan menstabilkan metabolisma yang lemah.


Bee Pollen membantu masalah pencernaan


Enzim amilase dalam Bee Pollen adalah mangkin biologi yang diperlukan untuk proses pencernaan. Ia membantu dalam pencernaan makanan. Di samping itu, ia juga membantu mencetuskan aktiviti pelarasan fungsi gastro-usus yang berkaitan dengan sembelit kronik dan beberapa kes cirit birit


Bee Pollen membantu mengurangkan berat badan


Bee Pollen kaya dengan lesitin iaitu sejenis pengemulsi lemak yang berkesan untuk memecahkan lemak dalam tubuh badan kita. Ia juga mengandungi 'phenylalanine' iaitu sejenis asid amino semulajadi yang bertindak sebagai penindas selera makan. Walau bagaimanapun, kesan pengurangan berat hanya dapat dilihat sekiranya pemakanan terkawal serta senaman teratur diamalkan sekurang-kurangnya 3 kali seminggu.


Bee Pollen sesuai untuk wanita hamil


DXN Bee Pollen ialah produk yang selamat untuk dimakan oleh semua orang walaupun bagi wanita yang sedang hamil. Bee Pollen mencegah kekurangan zat semasa hamil dan semasa tempoh penyusuan bayi. Bagaimanapun, bagi wanita yang hamil, boleh mendapatkan nasihat dari doktor sebelum memulakan pengambilan Bee Pollen.


Bee Pollen mengelakkan Anaemia


Anaemia berlaku apabila tubuh kita kekurangan zat besi, protein, vitamin B dan asid folik. Kekurangan zat-zat ini akan mengurangkan kadar penghasilan sel darah merah (hemoglobin) di dalam tubuh kita. Dengan memakan Bee Pollen yang kaya dengan zat besi, protein, vitamin B dan asid folik, ia dapat menambahkan bekalan keperluan zat-zat ini kepada tubuh dan seterusnya menghalang dan memperbaiki keadaan anemia dengan merangsangkan penghasilan hemoglobin.


Bee pollen sesuai untuk pemakan sayur ( vegeterian)


Nilai pemakanan pollen adalah setanding dengan sayuran segar, salad, buah-buahan dan ia merupakan pengganti sumber protein yang hebat. Bee Pollen ialah makanan tambahan yang tulen dan tidak diproses, ia mengandungi 100% bahan asas tumbuhan yang dihasilkan oleh bunga-bungaan, herba, tumbuh-tumbuhan dan pokok-pokok yang dikumpulkan oleh lebah madu. Ia juga bebas dari sebarang bahan pengawet buatan manusia.


Bee Pollen sesuai untuk lelah dan masalah alahan


Kami mencadangkan anda bermula dari dos yang rendah. Sebagai permulaan, anda boleh mengambil dua tablet sehari pada minggu yang pertama untuk membina sistem keimunan anda secara perlahan-lahan. Kemudian, anda boleh menambahkan pengambilan secara beransur-ansur sehingga sampai ke tahap yang disyorkan. Bagaimanapun, bagi mereka yang alah kepada produk hasil lebah, adalah dinasihatkan untuk mendapatkan nasihat doktor, ahli farmasi atau pakar pemakanan sebelum memulakan pengambilan sebarang produk hasil lebah.


Bee Pollen DXN pilihan terbaik


Bee Pollen DXN adalah hasil asli dari alam semulajadi. Ia bebas dari bahan pengawet, pewarna tiruan, perasa atau bahan tiruan yang lain. Bagaimanapun, bagi mereka yang mempunyai masalah alahan, adalah dinasihatkan untuk mendapatkan nasihat doktor, ahli farmasi atau pakar pemakanan sebelum memulakan pengambilan Bee pollen. Bee Pollen DXN pilihan terbaik kerana:


Bee Pollen yang dipilih adalah berkualiti tinggi

Dihasilkan oleh kilang yang mempunyai pengiktirafan "Amalan Perkilangan Baik"

(Good Manufacturing Practice (GMP)) yang mempunyai makmal dan peralatan eksklusif.

Diproses dengan menggunakan teknologi canggih untuk memastikan khasiatnya dikekalkan.

Setiap kelompok produk diuji di bawah kawalan kualiti yang ketat.

Tiada penambah kimia dan pengawet.

Sesuai untuk setiap peringkat umur dan untuk pengambilan jangka lama.

Bentuk tablet yang menyenangkan pengambilan pada setiap masa dan tempat.


Bee Pollen DXN untuk semua orang


Orang dewasa biasanya disyorkan memakan sebanyak 6 tablet sehari untuk mengekalkan kesihatan. Ia juga adalah DXN menyediakan Bee Pollen dalam bentuk tablet. selamat dimakan bersama produk DXN yang lain. DXN Bee Pollen boleh dimakan pada bila-bila masa, sebelum atau selepas makan. Pengguna boleh memakan DXN Bee Pollen walaupun sedang menjalani rawatan ubatan barat.



No comments: