Monday 19 April 2010

11. GANOTERAPI, RAJA HERBA YANG AJAIB.


MENGHADAPI TINDKBALAS GANGUAN KESIHATAN

Jika anda menghadapi tindak balas kesihatan ketika menggunakan RG dan GL, antara langkah yang boleh diambil ialah:

1.       Sesuaikan tindak balas yang terjadi dengan tanda-tanda tindak balas kesihatan yang terdapat di dalam buku ini agar kita dapat mengetahui masalah kesihatan yang dihadapi.

2.       Jangan cepat panik dengan reksi yang timbul. Sebaliknya telitikan keadaan anda. Adakah anda berasa semakin lemah atau menjadikan anda lebih segar setelah mengalami tindak balas tersebut.

3.       Jika tubuh anda menjadii lebih segar, terukan mengambil RG dan GL dengan jumlah yang sama dengan jumlah yang sama sehingga tindak balasnya hilang dengan sendirinya. Kemudian, tingkatkan pengambilan seperti yang disarankan.

4.       Jika tubuh anda menjadi lemah, kurangkan pengambilan RG dan GL hingga separuh. Lihat perkembangan selanjutnya. Jika anda berasa cergas, teruskan pengambilan dengan jumlah tersebut. Jika sebaliknya, terus kurangkan pengambilan ( kepada separuh lagi).

5.       Jangan berhenti mengambil RG dan GL kerana jika anda berhenti maka berhenti jugalah proses penyingkiran racun dan penyeimbangan fungsi badan.

6.       Tindak balas sampingan akan hilang dengan sendirinya apabila sistem pertahanan badan telah dapat mengatasi masalah kesihatan yang ada dalam tubuh kita. Ketika itu, makanlah RG dan GL mengikut sukatan.

7.       Untuk mengatasi tindak balas kesihatan yang boleh mengganggu aktiviti harian, anda boleh mengambil RG dan GL  di samping ubatan yang disarankan oleh doktor.

PERLU DIINGAT !!!

·         RG dan GL tidak meyembuhkan penyakit.
·         Ia hanya berfungsi membuang racun dan mengembalikan fungsi badan
·         Hanya tubuh yang sihat mampu mengatasi masalah  kesihatan.
·         Tubuh yang sihat mengaktifkan sistem pertahanan badan untuk mengatasi masalah kesihatan dengan memberikan tindak balas.
·       Tindak balas kesihatan adalah sesuatu yang normal dilakukan oleh tubuh. Ia tidak membahayakan kesihatan atau merosakkan tubuh. 

bersambung ke bahagian 12

No comments: