Thursday 1 April 2010

SPIRULINA-MAKANAN KESIHATAN BERKHASIAT


Spirulina atau nama asalnya Arthospira plantensis adalah sejenis rumpai air berwarna biru hijau yang hidup di danau masin yang biasanya dikenali sebagai alga biru. Ia adalah bahan nutrien utama yang terkandung di dalam Spirulina menjadikan ianya berkhasiat.

Spirulina merupakan makanan semulajadi yang mengandungi berbagai khasiat penting yang diperlukan untuk membentuk badan yang sihat. Ia telah diikhtiraf sebagai salah satu daripada makanan kesihatan yang terbaik di dunia dan merupakan makanan yang tertua di dunia iaitu 3 bilion tahun yang mengandungi 100 % bahan berakali yang berfungsi meneutralkan asid di dalam badan.

Dalam “Persidangan Antarabangsa Kedua mengenai Protein Organik Mikro 1972” dan “Persidangan makanan Pertubuhan Bangsa-bangsa bersatu 1974” Spirulina telah diistiharkan sebagai “Makanan Paling Ideal Untuk hari Esok”. Sementara itu, dalam tahun 1983, Spirulina telah menerima “Anugerah makanan Semulajadi Terbaik”  sempena Ekspo Makanan Sedunia di Jerman Barat.

Apa yang membuatkan Spirulina menjadi makanan kesihatan yang terbaik?

Pigmen spirulina  mengandungi lima jenis zat utama yang amat diperlukan oleh badan seperti:

nutrien
zat
kesan

Protein

Protein sayuran dan 
8 jenis Asid Amino

Bahan utama dalam darah yang membina sel-sel, tisu-tisu dan organ-organ badan

Karbohidrat

Glikogen dan Selulosa

Dapat mengisi kekurangan glukosa dalam darah dan berkesan untuk sembelit

Lemak

Asid lenolenik

Sebagai pembekal tenaga, menurunkan paras kolesterol dan tekanan darah

Vitamin

A,B1, B2, B3, B6, B12, C,D, E

Bahan-bahan yang mempertahankan kenormalan fungsi badan.

Galian

Kalsium, besi, magnesium, fosforus

Membantu fungsi zat dan enzim badan berfungsi dengan baik.


DXN Marketing Sdn. Bhd. menternak dan mengeluarkan Spirulina herbal candy untuk memenuhi dan  menepati keperluan gaya hidup moden masa kini. Ia dilengkapi dengan berbagai khasiat dan sesuai dijadikan sebagai sajian tambahan harian yang akan menyempurnakan diet kita. Ia diformulakan khusus untuk individu yang inginkan kecergasan dan tenaga sepanjang hari. Mulakan dari sekarang mengamalkan makanan kesihatan berkhasiat Spirulina Herbal Candy DXN. Ia dijamin penuh berkhasiat, selamat dan halal.

No comments: